BMW K1200, K1300, and K1600 Forum banner

2001 K-RS Lokalizacja spustu płynu chłodzącego

3.7K views 12 replies 7 participants last post by  jimboknowsit  
#1 ·
Wymieniając świeży płyn chłodniczy, usłyszałem krótką wzmiankę o preferowanym miejscu spustu innym niż duży wąż płynu chłodniczego. Mówca nie był konkretny, ale powiedział, że znajduje się w tym samym obszarze, w którym główny wąż płynu chłodniczego łączy się z blokiem. Niechętnie zdejmuję główny wąż, ponieważ są one bardziej podatne na wycieki. Czy ktoś zna to alternatywne miejsce spustu i być może ma jakieś zdjęcia, które mogłyby mnie poprowadzić? Czy muszę spuścić płyn z układu w więcej niż jednym miejscu? Dzięki jak zawsze za pomoc.
 
#2 · (Edited)
Wymiana świeżego płynu chłodzącego i usłyszałem krótką wzmiankę o preferowanym miejscu spustu innym niż duży wąż płynu chłodzącego. Mówca nie był konkretny, ale powiedział, że jest w tym samym obszarze, w którym główny wąż płynu chłodzącego łączy się z blokiem. Niechętnie zdejmuję główny wąż, ponieważ są bardziej podatne na wycieki. Czy ktoś wie o tym alternatywnym miejscu spustu i być może ma jakieś zdjęcia, które mnie poprowadzą? Czy muszę spuścić system w więcej niż jednym miejscu? Dzięki jak zawsze za pomoc.
Istnieją 2 metody powszechnie stosowane do spuszczania starego płynu chłodzącego w tych K1200RS-GT i K1200LT. Wierzcie lub nie... nawet BMW jest zdezorientowane, ponieważ w instrukcji warsztatowej K1200RS zalecają stosowanie metody 1 poniżej. Z drugiej strony zalecają stosowanie metody 2 w instrukcji warsztatowej K1200LT. W instrukcji warsztatowej CLYMER dla K1200RS-LT zasadniczo powtarzają / kopiują z książek BMW: jeśli masz K1200RS, użyj węża - jeśli masz K1200LT, wyjmij czujnik temperatury płynu chłodzącego (więcej na ten temat poniżej).

Dla mnie to nonsens, ponieważ silniki są takie same w obu. Oczywiście K1200RS ma dodatkowy kołnierz na węże chłodnicy oleju między blokiem silnika a pompą olejowo-wodną, ​​ale nie wpływa to na ilość płynu chłodzącego ani na to, gdzie płynie. Ten kołnierz chłodnicy oleju K1200RS wpływa tylko na całkowitą ilość oleju wchodzącego / krążącego w układzie.

Metoda 1: zdejmij duży wąż łączący prawą chłodnicę Z wlotem pompy wodnej poniżej. Przygotuj duży pojemnik, ponieważ płyn chłodzący wypłynie bardzo szybko. Jedynym problemem z tą metodą jest fakt, że w pompie pozostaje około 1/2 szklanki.

Metoda 2: Odłącz przewód od czujnika płynu chłodzącego silnika znajdującego się poniżej zespołu pompy wodno-olejowej. Następnie wyjmij / odkręć ten czujnik temperatury (to zasila tylko wskaźnik temperatury na desce rozdzielczej - nie komputer silnika). Spowoduje to wolniejsze spuszczanie niż metodą 1 powyżej, ponieważ rozmiar otworu / gwintów wynosi tylko 10 mm (potrzebny klucz ma 14 mm). Zobacz zdjęcie poniżej zrobione na K1200LT - ta sama pompa wodno-olejowa, ale bez węży do chłodnicy oleju. JEŚLI używasz tej metody, bądź bardzo ostrożny, ponieważ w ciągu ostatnich 15 lat na wielu forach zdarzyło się kilka przypadków, w których gwinty czujnika zostałyby zablokowane w zespole pompy wodnej z powodu korozji. Jeśli poprzedni właściciel / lub poprzedni mechanik zawsze używał metody 1, z czasem ten czujnik zablokuje się tam, gdy nie zostanie przesunięty.

Korzystając z obu metod, ważne jest, aby NAJPIERW zdjąć korek chłodnicy, aby pomóc w wydostaniu się płynu. Z mojego doświadczenia wynika, że ​​system jest trudny do całkowitego napełnienia, chyba że:
(A) napełniasz powoli, gdy zaparkujesz na centralnej podstawce
(B) masujesz dolny wąż łączący obie chłodnice, gdy zbliżasz się do pełnego napełnienia wizualnie w otworze korka
(C) po napełnieniu, prawidłowo zamknij korek i uruchom silnik raz na centralnej podstawce, aż włączą się wentylatory - pozwól mu ostygnąć na noc.
(D) po ostygnięciu silnika do temperatury pokojowej, ponownie otwórz korek (na centralnej podstawce) i napełnij tylko tyle, aby móc zainstalować korek bez przelewania się z korka.
(E) Gdy silnik jest zimny, ustaw zbiornik przelewowy pod siedzeniem między MIN i MAX. Unikam napełniania do MAX na zimno, ponieważ poziom zbiornika przelewowego może wzrosnąć nawet o 1 cal, gdy silnik jest bardzo gorący (po uruchomieniu wentylatorów).

Osobiście zawsze używałem metody 1 do opróżniania płynu chłodzącego od nowości (średnio co 3 lata). Dopiero kilka lat później dowiedziałem się o metodzie 2 (kiedy opublikowano instrukcję CLYMER). Około 2010 roku, kiedy zobaczyłem kilka problemów na forach K1200LT z zablokowanym czujnikiem powodującym uszkodzenie pompy wodnej, doszedłem do wniosku, że nigdy nie usunę czujnika, chyba że jest wadliwy.

Wolę kupić nowy wąż płynu chłodzącego, który może się trochę zużyć przez ciągnięcie / usuwanie przez 20 lat NIŻ musieć radzić sobie z czujnikiem, który pęka w zespole pompy wodno-olejowej. Widziałem zdjęcia uszkodzeń / korozji na forum K1200LT - nie było to ładne...


Image
 
#3 ·
Istnieją 2 metody powszechnie stosowane do spuszczania starego płynu chłodzącego w tych K1200RS-GT i K1200LT. Wierzcie lub nie... nawet BMW jest zdezorientowane, ponieważ w instrukcji warsztatowej K1200RS zalecają stosowanie metody 1 poniżej. Z drugiej strony, w instrukcji warsztatowej K1200LT zalecają stosowanie metody 2. W instrukcji warsztatowej CLYMER dla K1200RS-LT zasadniczo powtarzają / kopiują z książek BMW: jeśli masz K1200RS, użyj węża - jeśli masz K1200LT, wyjmij czujnik temperatury płynu chłodzącego (więcej na ten temat poniżej).

Dla mnie to nonsens, ponieważ silniki są takie same w obu przypadkach. Oczywiście K1200RS ma dodatkowy kołnierz na węże chłodnicy oleju między blokiem silnika a pompą olejowo-wodną, ​​ale nie wpływa to na ilość płynu chłodzącego ani na miejsce jego przepływu. Ten kołnierz chłodnicy oleju K1200RS wpływa tylko na całkowitą ilość oleju wchodzącego / krążącego w układzie.

Metoda 1: zdejmij duży wąż łączący prawą chłodnicę Z wlotem pompy wodnej poniżej. Przygotuj duży pojemnik, ponieważ płyn chłodzący wypłynie bardzo szybko. Jedynym problemem z tą metodą jest fakt, że w pompie pozostaje około 1/2 szklanki.

Metoda 2: Odłącz przewód od czujnika płynu chłodzącego silnika znajdującego się poniżej zespołu pompy wodno-olejowej. Następnie wyjmij / odkręć ten czujnik temperatury (zasila on tylko wskaźnik temperatury na desce rozdzielczej - nie komputer silnika). Spuści się to wolniej niż metoda 1 powyżej, ponieważ rozmiar otworu / gwintów wynosi tylko 10 mm (potrzebny klucz to 14 mm). Zobacz zdjęcie poniżej zrobione na K1200LT - ta sama pompa wodno-olejowa, ale bez węży do chłodnicy oleju. JEŚLI używasz tej metody, bądź bardzo ostrożny, ponieważ w ciągu ostatnich 15 lat na wielu forach zdarzyło się kilka przypadków, w których gwinty czujnika zatarły się w zespole pompy wodnej z powodu korozji. Jeśli poprzedni właściciel / lub poprzedni mechanik zawsze używał metody 1, z czasem ten czujnik zablokuje się tam, jeśli nie zostanie poruszony.

Korzystając z którejkolwiek metody, ważne jest, aby NAJPIERW zdjąć korek chłodnicy, aby pomóc w wydostaniu się płynu. Z mojego doświadczenia wynika, że ​​układ jest trudny do całkowitego napełnienia, chyba że:
(A) napełniasz powoli, gdy zaparkowany jest na centralnej podstawce
(B) masujesz dolny wąż łączący obie chłodnice, zbliżając się wizualnie do otworu w korku
(C) po napełnieniu, prawidłowo zamknij korek i uruchom silnik raz na centralnej podstawce, aż włączą się wentylatory - pozostaw do ostygnięcia na noc.
(D) po ostygnięciu silnika do temperatury pokojowej, ponownie otwórz korek (na centralnej podstawce) i napełnij tylko tyle, aby móc zamontować korek bez przelewania się z korka.
(E) Gdy silnik jest zimny, ustaw zbiornik przelewowy pod siedzeniem między MIN i MAX. Unikam napełniania do MAX na zimno, ponieważ poziom w zbiorniku wzrasta o co najmniej 1 cal, gdy silnik jest w pełni rozgrzany.

Osobiście zawsze używałem metody 1 do opróżniania płynu chłodzącego od nowości (średnio co 3 lata). Dopiero kilka lat później dowiedziałem się o metodzie 2 (kiedy opublikowano instrukcję CLYMER). Około 2010 roku, kiedy zobaczyłem kilka problemów na forach K1200LT z zablokowanym czujnikiem powodującym uszkodzenie pompy wodnej, doszedłem do wniosku, że nigdy nie usunę czujnika, chyba że będzie wadliwy.

Wolę kupić nowy wąż łączący płyn chłodzący, który może się trochę zużyć przez ciągnięcie / usuwanie przez 20 lat, NIŻ musieć radzić sobie z czujnikiem, który pęka w zespole pompy wodno-olejowej. Widziałem zdjęcia uszkodzeń / korozji na forum K1200LT - nie było to ładne...


View attachment 31537
Dzięki, Sailor.
 
#5 ·
Podoba mi się metoda węża. Ale upewnij się, że jest on prawidłowo ustawiony, lekkie przekręcenie na zacisku może przesunąć wąż do przodu i może on stykać się z mocowaniem/klipsem osłony podwozia i się zużywać. Śruba powinna być krótka.

Może się wydawać, że w spoczynku na stojaku nie ma kontaktu, ale podczas jazdy z dużą prędkością może wystąpić wystarczający nacisk, aby wepchnąć mocowanie/klips w wąż.
 
  • Like
Reactions: sailor
#6 · (Edited)
Podoba mi się metoda z wężem. Ale upewnij się, że jest on prawidłowo ustawiony, lekkie przekręcenie na zacisku może przesunąć wąż do przodu i może on stykać się z mocowaniem/klipsem osłony podwozia i się zużywać. Śruba powinna być krótka.

Może się wydawać, że w spoczynku na stojaku nie ma kontaktu, ale podczas jazdy z dużą prędkością może wystąpić wystarczające ciśnienie, aby wepchnąć mocowanie/klips w wąż.
Twój powyższy post to bardzo dobry punkt, o którym zapomniałem wspomnieć w mojej długiej odpowiedzi ;-)

Po około 8 latach od nowości, faktycznie wymieniłem duży dolny wąż, ponieważ odkryłem, że śruba LUB mocowanie na osłonie podwozia wytarło w nim miejsce. Jak powiedziałeś, sama ostrożność w zachowaniu odpowiedniego kąta podczas ponownego montażu/wciskania węża do wlotu pompy zrobiła dla mnie różnicę.
 
#7 ·
Czy ta skośna krawędź klipsa była prawdopodobnie winowajcą? Pamiętam, że zaokrągliłem ją na szlifierce stołowej dla dodatkowej ostrożności. Przy ciśnieniu w układzie chłodzenia 21 psi węże te najprawdopodobniej trochę się rozszerzają.
 
#12 ·
1994 K1100rs. Wymieniłem czujnik temperatury, który komunikuje się ze wskaźnikiem. Teraz cieknie płyn chłodniczy. Czujnik, który usunąłem, nie miał podkładki. Nowy ma. Teraz przecieka. Czy powinienem usunąć podkładkę, czy też powinienem nałożyć coś na gwint czujnika, aby temu zapobiec?
Czy jesteś absolutnie pewien, że stary czujnik nie miał podkładki? Mógł się połączyć z obudową. Jeśli pozostał z tyłu i założyłeś nowy na wierzch, to z pewnością wyjaśniłoby wyciek.