BMW K1200, K1300, and K1600 Forum banner

Wewnątrz wydechu świeci się na czerwono?

8.1K views 43 replies 12 participants last post by  Axit2  
#1 ·
Image
Czy to normalne, że wydech żarzy się w ten sposób po jeździe motocyklem na wyższych obrotach przez kilka minut? Dzieje się tak dość regularnie w moim motocyklu, zwłaszcza podczas jazdy w mieście, nigdy nie myślałem o tym, dopóki znajomy nie wspomniał mi, że wydechy zwykle tego nie robią. Czy to powód do niepokoju?

Edycja: zapomniałem dodać, że to (o ile wiem) katalizator, tak naprawdę nie widać tego na aparacie w telefonie, ale ma wzór plastra miodu.
 
#5 · (Edited)
Nie! Jeśli katalizator świeci na czerwono, oznacza to, że dociera tam zbyt dużo niespalonego paliwa. Jedną z możliwych przyczyn są wadliwe wtryskiwacze.
To nie brzmi dobrze :/
Nie martwiłem się tym zbytnio, ponieważ motocykl działa dobrze, bez dziwnych czkawek ani innych oznak problemu mechanicznego.
Czy wymaga to natychmiastowej naprawy, czy można tak jeździć jeszcze kilkaset mil? Mam nadchodzące wakacje. Jakieś pomysły, ile to kosztuje naprawa?

Edycja: Nie wiem, czy to ma znaczenie, ale oddawanie mocy i zużycie paliwa są dość spójne z innymi modelami K1300S
 
#6 ·
Nigdy nie widziałem puszki, która zmienia kolor w ten sposób, ani kota, który byłby tak gorący. Kolor puszki jest prawdopodobnie spowodowany nadmiernym ciepłem, chyba że pozostał na niej jakiś środek czyszczący lub polerujący. Jeśli masz pistolet z termometrem na podczerwień, sprawdź temperaturę na wlocie i wylocie. Uważaj na końcówkę CF, aby sprawdzić, czy nie ulega uszkodzeniu.
 
#7 ·
Nigdy nie widziałem, żeby puszka zmieniła taki kolor. Prawdopodobnie od nadmiernego ciepła, chyba że pozostał na niej jakiś środek czyszczący lub polerujący.
Jeśli odnosisz się do zdjęcia z boku, myślę, że trochę zepsułem korekcję kolorów podczas edycji zdjęcia, w rzeczywistości jest ono szarego metalu, może lekko pomarańczowe, ale nie tak nasycone jak na zdjęciu
Oto bardziej realistyczne zdjęcie
Image
 
#8 ·
Trudno to tak od ręki powiedzieć. Może to być również wadliwy czujnik O2, który przekazuje fałszywe informacje do komputera. Wadliwe świece zapłonowe lub zanieczyszczony katalizator. Mogą one, ale nie muszą, powodować nierówną pracę silnika. Jeśli masz dostęp do gs911, możesz przetestować czujnik O2 i, jak sądzę, katalizator. Ubogie mieszanki mogą również powodować rozgrzanie katalizatora do czerwoności. Może się to zdarzyć, jeśli masz slip on i filtr powietrza o wysokim przepływie. Trudno powiedzieć, ponieważ wydaje się, że Twój motocykl działa dobrze. Możesz kupić produkty komercyjne do czyszczenia katalizatora, jeśli jest zatkany. Czy czujesz zapach zgniłych jaj?
 
#9 ·
Trudno to tak od ręki powiedzieć. Może to być również wadliwy czujnik O2, który przekazuje fałszywe informacje do ECU. Wadliwe świece zapłonowe lub zanieczyszczony katalizator. Mogą one, ale nie muszą, powodować nierówną pracę motocykla. Jeśli masz dostęp do gs911, możesz przetestować czujnik O2 i, jak sądzę, katalizator. Ubogie mieszanki mogą również powodować rozgrzanie katalizatora do czerwoności. Może się to zdarzyć, jeśli masz slip on i filtr powietrza o wysokim przepływie. Trudno to jednak powiedzieć, ponieważ Twój motocykl wydaje się działać dobrze. Możesz kupić produkty komercyjne do czyszczenia katalizatora, jeśli jest zatkany. Czy zauważasz zapach zgniłych jaj?
Po pierwsze, dziękuję za poświęcony czas! Motocykl pracuje na filtrze powietrza K&N bez żadnych regulacji wtrysku paliwa (Powercommander + Tuning został wyceniony na ~1500€ dla tego motocykla, więc to trudna sprzedaż). Bardzo możliwe, że motocykl pracuje trochę za ubogo, czytałem na tym forum, że niektórzy ludzie używają Booster Plug, ale nie mam żadnego doświadczenia z tuningiem, czy to mogłoby rozwiązać mój problem? Niestety nie posiadam żadnych urządzeń analitycznych, więc moją jedyną opcją byłoby zlecenie sprawdzenia motocykla w serwisie.

Nie zauważyłem żadnych dziwnych zapachów z motocykla. Oczywiście nie mogę wykluczyć świec zapłonowych ani niczego w tym rodzaju, ale motocykl tak się zachowuje od kiedy go kupiłem rok temu, przejechałem nim od tego czasu około 9000 mil, moje przeczucie mówi mi, że zauważyłbym, gdyby jeden cylinder nie zapalał prawidłowo. Nagrałem film "Pure Sound" z motocykla kilka miesięcy temu, zapraszam do posłuchania
 
#10 ·
Brzmi dobrze. ECU może poradzić sobie z ubogą mieszanką spowodowaną przez slip-on, ale uważam, że slip-on i układ wydechowy/wysokoprzepływowy filtr powietrza mogą powodować problemy. Świece zapłonowe należy sprawdzić, jadąc z dużą prędkością, wcisnąć sprzęgło i wyłączyć silnik, wsunąć się i zatrzymać. Nie jest to możliwe w motocyklach k, ponieważ dostęp do świec jest bardzo utrudniony. Spróbowałbym zamontować papierowy filtr powietrza jako tańszy punkt wyjścia.
 
#11 ·
Brzmi dobrze. ECU może poradzić sobie z ubogą mieszanką spowodowaną przez slip-on, ale wierzę, że slip-on i układ wydechowy/filtr powietrza o wysokim przepływie mogą powodować problemy. Świece zapłonowe należy sprawdzić, jadąc z dużą prędkością, wcisnąć sprzęgło i wyłączyć silnik, włączyć sprzęgło i zatrzymać się. Nie jest to możliwe w motocyklach K, ponieważ dostęp do świec jest bardzo utrudniony. Spróbowałbym zamontować papierowy filtr powietrza jako tańszy punkt wyjścia.
Żeby się upewnić, że dobrze zrozumiałem, jedź szybko, wciśnij sprzęgło i wyłącz silnik, a następnie powoli włączaj sprzęgło, gdy silnik jest jeszcze wyłączony i pozwól mu się zatrzymać, prawda? Na co powinienem zwrócić szczególną uwagę, robiąc to?

Ogólnie rzecz biorąc, czy istnieje realny problem z ubogą pracą silnika, poza tym, że jest ona nieoptymalna dla charakterystyki jazdy? Czy powoduje to znaczne uszkodzenia motocykla, jeśli nie podejmę natychmiastowych działań? Jeśli nie ma żadnych problemów spowodowanych gorącym wydechem, mogę zaoszczędzić trochę więcej pieniędzy, zanim go naprawię, jeśli filtry powietrza nie rozwiążą problemu.
 
#12 · (Edited)
View attachment 33813
Czy to normalne, że wydech świeci się w ten sposób po jeździe motocyklem na wyższych obrotach przez kilka minut? Zdarza się to dość regularnie w moim motocyklu, zwłaszcza podczas jazdy w mieście, nigdy o tym nie myślałem, dopóki znajomy nie wspomniał mi, że wydechy zwykle tego nie robią. Czy to powód do niepokoju?

Edycja: zapomniałem dodać, że to (o ile wiem) katalizator, na mojej kamerze w telefonie to tak naprawdę nie widać, ale ma wzór plastra miodu.
 
#13 ·
Trzymaj sprzęgło przy typowej prędkości przelotowej i wyłącz silnik i trzymaj go całkowicie rozłączonego, aż się zatrzymasz. Chodzi o to, aby zobaczyć, co pokazują świece zapłonowe przy wyższych obrotach. Nie wiem, jak praktyczne jest to, biorąc pod uwagę trudności w wyjmowaniu świec zapłonowych na poboczu drogi. Zbyt uboga mieszanka może stopić tłoki i sprzyjać detonacji, zwykle zwanej dzwonieniem. Powinieneś być w stanie to usłyszeć, gdy silnik jest obciążony. „Z czasem” spowoduje to dziury w koronie tłoka. To oczywiście najgorsze scenariusze. Z pewnością zalecane są pewne testy. Myślę też, że wtyczka doładowania działa tylko w niższym zakresie obrotów. Rowery K są już bardzo ubogie. Ponowne przemyślenie, ponieważ rura akro jest elementem OEM, filtr k&n nie powinien powodować problemu. Mam odpowiednik bmc w moim k12R z tłumikiem remus. Może się również zdarzyć, że poprzednie złe obciążenie paliwem częściowo zablokowało filtr paliwa. Jak widać, może być tak wiele powodów, dla których twój katalizator się świeci. Krótko mówiąc. sprawdź świece zapłonowe, filtr powietrza, czujnik O2, ale zagadką jest to, że twój motocykl działa normalnie. Ile ma mil? Fakt, że świeci się w ten sposób od jakiegoś czasu, sugeruje, że katalizator jest uszkodzony i to może być jedyny problem. Ponownie słuchając filmu, twój motocykl brzmi dobrze, bez wahania, bez trzasków w wydechu przy nadmiernych obrotach. Myślę też, że musisz trochę wcześniej dodać gazu przy redukcji biegów, aby zmniejszyć trzaskanie😬
 
#14 ·
Słuchając wideo, wydaje mi się, że słyszę mnóstwo strzałów z wydechu, gdy zwalniasz. Jest to spowodowane przedostawaniem się niespalonego paliwa do układu wydechowego. Z pewnością rozgrzałoby to katalizator. Takie strzały z wydechu nie wydają mi się normalne, ale nie mam wydechu Akropovic. Nawet mój aftermarketowy wydech w moim GT nie wytwarza aż tylu strzałów z wydechu. Nie wyjaśnia to, co jest tego przyczyną, ale z pewnością wskazuje na niespalone paliwo jako objaw.
 
#15 ·
Zgadzam się z Corkboy, nawet przy otwieraniu przepustnicy słyszę trzask paliwa spalającego się w puszce. Założę się, że OP miałby płomień z wydechu przy hamowaniu silnikiem. Albo katalizator jest zepsuty, albo czujnik O2, albo oba, a ten ostatni powoduje, że ECU wlewa dużo paliwa, aby to zrekompensować. Patrząc na tabele korekcji paliwa, uważam, że zarówno krótkoterminowe, jak i długoterminowe korekty byłyby zmaksymalizowane. Przepuszczenie przez środek do czyszczenia wtryskiwaczy może pomóc, to tylko moje przemyślenia.
 
#16 ·
Dobry wybór, panowie. Słuchałem na telefonie i wszystko brzmiało dobrze. Po przeczytaniu waszych postów i uważniejszym słuchaniu zgadzam się z trzaskami. Teraz spróbuję to rozwiązać. Środek do czyszczenia wtryskiwaczy to dobry pomysł. Myślę jednak, że katalizator jest uszkodzony i nie wiem, czy cokolwiek zapobiegnie przegrzaniu.
 
#17 · (Edited)
Wygląda na to, że może to być objaw miliona różnych rzeczy, wydaje się to zadaniem dla dealera. Rower ma 75 000 km (46 000 mil) na liczniku. Strzały z wydechu, które słyszysz, tak naprawdę trochę się pogorszyły, gdy wydech się nagrzewa, często słychać wyraźny trzask. Wspomniałem o tym mechanikom BMW podczas ostatniego serwisu i powiedzieli, że to tylko wypalony wydech i nie myślałem o tym więcej.

Na pewno kupię sobie środek do czyszczenia wtryskiwaczy, zobaczę, czy to coś da.

Będę aktualizował ten wątek.

Edycja: Czy byłoby sens rozebrać wydech i zajrzeć do katalizatora? Sprawdziłem w Internecie i nowy katalizator jest o wiele tańszy niż się spodziewałem, więc jeśli mógłbym go wyjąć i sprawdzić, czy jest zły, mogłoby mnie to uchronić przed sporym rachunkiem u mechanika za zrobienie tego samego.
 
#18 ·
Myślę, że tak. Jak mówiłem, myślę, że kot to kaktus i prawdopodobnie jest przyczyną problemu i usunięcie go nic nie kosztuje. W ogóle nie mam kota w moim Remus i filtr powietrza o wysokim przepływie i żadnych problemów. Przy takim przebiegu normalnie nie powinno być żadnych problemów z wtryskiwaczami lub cewkami, ale środek do czyszczenia wtryskiwaczy nadal warto wypróbować. Naprawdę mam nadzieję, że uda Ci się to rozwiązać.
 
#19 ·
Jak mówi Capt Howdy, mam nadzieję, że to rozwiążesz. Gdybym to był ja...
1. Wyjąłbym kota, ponieważ jest prawdopodobnie zapchany. Nie sądzę, żeby to było przyczyną problemu, problem polega na tym, dlaczego motocykl tak bardzo przelewa paliwo. Kot po prostu spala niespalone paliwo.
2. Sprawdziłbym czujnik O2, aby sprawdzić, czy jest prawidłowo podłączony, i upewniłbym się, że nie ma zainstalowanego/podłączonego i nieprawidłowo wyregulowanego af-xied. Można je ustawić tak, aby dostarczały dużo paliwa. To strzał w ciemno, ale sprawdziłbym na wszelki wypadek, ponieważ masz motocykl dopiero rok, poprzedni właściciel mógł go założyć podczas zakładania filtra o wysokim przepływie. Jeśli tam jest, tymczasowo usuń, aby powrócić do stanu fabrycznego. Następnie pomyślałbym o wymianie czujnika O2 jako środek ostrożności. Myślę, że czujniki Bosch są dość niedrogie.
3. Odłączyłbym akumulator na kilka godzin, aby zresetować tabele paliwa do stanu fabrycznego.
4. Wrzuciłbym tam środek do czyszczenia wtryskiwaczy.
5. Wymieniłbym filtr powietrza na fabryczny, tylko po to, aby uzyskać punkt odniesienia.
Żadna z tych rzeczy nie jest droga ani czasochłonna.

A następnie zgłoś się do nas, aby zobaczyć, gdzie jesteś.

Nawiasem mówiąc, brzmi dobrze przy pełnej prędkości.
 
#23 ·
Jak mówi Capt Howdy, mam nadzieję, że to rozwiążesz. Gdybym to był ja......
1. Wyjąłbym kota, ponieważ jest prawdopodobnie zatkany. Nie sądzę, żeby to było przyczyną problemu, problem polega na tym, dlaczego motocykl tak bardzo przelewa paliwo. Kot po prostu spala niespalone paliwo.
2. Sprawdziłbym czujnik O2, aby sprawdzić, czy jest prawidłowo podłączony i upewnił się, że nie ma zainstalowanego/podłączonego i nieprawidłowo wyregulowanego af-xied. Można je ustawić tak, aby wtryskiwały dużo paliwa. To strzał w ciemno, ale sprawdziłbym na wszelki wypadek, ponieważ miałeś motocykl tylko rok, poprzedni właściciel mógł go założyć podczas zakładania filtra o wysokim przepływie. Jeśli tam jest, tymczasowo usuń, aby wrócić do stanu fabrycznego. Następnie pomyślałbym o wymianie czujnika O2 jako środek ostrożności. Myślę, że czujniki Boscha są dość niedrogie.
3. Odłączyłbym akumulator na kilka godzin, aby zresetować tabele paliwa do stanu fabrycznego.
4. Wrzuciłbym tam środek do czyszczenia wtryskiwaczy.
5. Wymieniłbym filtr powietrza na fabryczny, tylko po to, żeby mieć punkt odniesienia.
Żadna z tych rzeczy nie jest droga ani czasochłonna.

A następnie poinformuj nas, gdzie jesteś.

Nawiasem mówiąc, brzmi dobrze przy pełnej mocy.
Dzięki za bardzo szczegółowe instrukcje, naprawdę to doceniam! Właśnie wysłałem wiadomość do poprzedniego właściciela z pytaniem, czy wie o jakichkolwiek modyfikacjach dokonanych w motocyklu, może ta tajemnica zostanie rozwiązana, zanim będę musiał zacząć kopać, ale moje nadzieje nie są wysokie. Czy powinienem po prostu kupić nowy katalizator niezależnie od tego, co jeszcze jest nie tak, czy jest szansa, że ​​wystarczy go trochę wyczyścić? Szczerze mówiąc, powodem, dla którego tam jest, są bardziej przepisy niż moja miłość do przepisów dotyczących emisji spalin, więc gdyby miał przestać działać prawidłowo bez powodowania innych problemów, prawdopodobnie po prostu bym go zostawił.

I jeszcze raz dziękuję za poświęcony czas, będę Cię informował!
 
#22 ·
Zapomniałem o cewkach, dzięki Dutch. One się psują, ale czy motocykl brzmiałby tak dobrze z wadliwą cewką?
Sugerowałbym najpierw wypróbowanie innych opcji, ponieważ do cewek trudno się dostać. Jeśli masz termometr, sprawdź temperaturę kolektorów wydechowych, aby sprawdzić, czy jeden z nich jest zimny/chłodniejszy niż reszta.
 
#24 · (Edited)
Wydaje się, że moja poprzednia wiadomość wymaga zatwierdzenia przez moderatora, więc przeczytanie jej może zająć trochę czasu. Jeśli chodzi o czujnik O2 i katalizator, czy masz jakieś dobre linki/strony internetowe, gdzie można to kupić? Najlepsze, co znalazłem, to # Motocykle BMW - Katalog oryginalnych części zamiennych, ale żądają 230 dolarów za czujnik, co jest dość drogie, inną opcją jest czujnik tlenu NGK 28027 - czujnik 1 z serwisu eBay za 100 dolarów. Również jedyny katalizator, który wydaje się być w całym Internecie dostępny osobno, a nie w wydechu za 1500 dolarów, pochodzi bezpośrednio od Akrapovica, ale jest przeznaczony do K1200S, zakładam, że są one wymienne i pasują również do K1300, prawda? Oczywiście nie kupię tego teraz, najpierw sprawdzę, czy wszystkie kolektory nagrzewają się równomiernie, czy coś jest podłączone do czujnika O2 i spróbuję zdobyć GS911, aby sprawdzić same czujniki O2. Chcę tylko oszacować, ile pieniędzy muszę odłożyć dla mojego dziecka.
 
#25 ·
Również dla tego małego spokoju ducha podczas moich motocyklowych wakacji, jeśli to nie zostanie naprawione, zanim wyjadę za około 2 tygodnie, to w większości w porządku, żeby tak jeździć, prawda? To znaczy, o ile wiem, jeżdżę tak od co najmniej 3000 mil, prawdopodobnie dłużej, bez większych problemów do tej pory. Właśnie zadzwoniłem do dealera BMW, powiedziałem facetowi o moich problemach, powiedział, że miał ten sam motocykl i też świecił w nocy, tak naprawdę nie wiem, co o tym myśleć, ponieważ wątpię, żebyście się mylili co do swoich podejrzeń do tej pory, wydają mi się całkiem trafne.
 
#26 ·
Jeśli do czujnika O2 jest podłączony af-xied, dowiesz się tego z wizualnej kontroli. Zlokalizuj czujnik O2 na wydechu i podążaj za przewodami do pierwszego złącza (pod siedzeniem IIRC). Jeśli jest do niego podłączony afxied, zostanie tam podłączony. Jeśli jest tylko podłączony do wiązki, to nie ma go zamontowanego. Wyszukaj w Google Af-xied, a zobaczysz, jak wygląda. Małe czarne pudełko z dwiema diodami LED, jedną żółtą, jedną zieloną i małą tarczą. To mało prawdopodobne, ale dla bezpieczeństwa wykluczyłbym to.

Jeśli masz czas i ochotę, możesz przetestować czujnik O2 - oto post z Wymiana czujnika tlenu?

Testowanie czujników O2 na stole warsztatowym.
Użyj woltomierza prądu stałego o wysokiej impedancji, jak powyżej. Zamocuj czujnik w imadle lub użyj szczypiec lub imadła, aby go przytrzymać. Przymocuj ujemny przewód woltomierza do obudowy, a dodatni do przewodu wyjściowego. Użyj palnika propanowego ustawionego na wysoką wartość i wewnętrznej niebieskiej końcówki płomienia, aby podgrzać karbowany lub perforowany obszar czujnika. Powinieneś zobaczyć napięcie prądu stałego co najmniej 0,6 w ciągu 20 sekund. Jeśli nie, najprawdopodobniej przyczyną jest wewnętrzny obwód otwarty lub zabrudzenie przewodu. Jeśli do tej pory wszystko jest w porządku, wyjmij z płomienia. Powinieneś zobaczyć spadek do poniżej 0,1 wolta w ciągu 4 sekund. Jeśli nie, prawdopodobnie zabrudzony silikonem. Jeśli nadal jest w porządku, podgrzewaj przez dwie pełne minuty i obserwuj spadki napięcia. Czasami wewnętrzne połączenia otwierają się pod wpływem ciepła. To samo co luźny przewód i jest awarią. Jeśli czujnik jest w porządku w tym momencie i przełącza się szybko z wysokiego na niski, gdy poruszasz płomieniem, czujnik jest dobry. Należy pamiętać, że dobry lub zły jest względny, a wtrysk paliwa do portu wymaga szybszych informacji niż systemy gaźnikowe.

KAŻDY czujnik O2, który generuje 0,9 V lub więcej po podgrzaniu, pokazuje 0,1 V lub mniej w ciągu jednej sekundy po usunięciu płomienia ORAZ przechodzi dwuminutowy test cieplny, jest dobry niezależnie od wieku. Wymieniając czujnik, nie przegap okazji, aby użyć powyższego testu na zamienniku. To skalibruje Twoje umiejętności oceny i zaoszczędzi pieniądze w przyszłości. Prawie zawsze nie ma korzyści z wymiany czujnika tlenu, który przejdzie test w pierwszym wierszu tego akapitu.

Nie mogę odpowiedzieć, czy motocykl może działać bogato, lepiej niż uruchamianie go w każdym razie ubogo :)

Aha, cytujesz w dolarach, ale podpis mówi, że jesteś w Austrii.

Szukałem czujników O2 i wydają się być niedostępne w Wielkiej Brytanii i Europie, gdziekolwiek szukałem.
 
#28 ·
Jeśli do czujnika O2 jest podłączony af-xied, dowiesz się tego po wizualnej kontroli. Zlokalizuj czujnik O2 na wydechu i podążaj za przewodami do pierwszego złącza (pod siedzeniem IIRC). Jeśli jest do niego podłączony afxied, zostanie tam podłączony. Jeśli jest tylko podłączony do wiązki, to żaden nie jest zamontowany.. Google Af-xied, a zobaczysz, jak wygląda. Małe czarne pudełko z dwiema diodami LED, jedną żółtą, jedną zieloną i małą tarczą. To mało prawdopodobne, ale dla bezpieczeństwa wykluczyłbym to.


Jeśli masz czas i ochotę, możesz przetestować czujnik O2 - oto post z Wymiana czujnika tlenu?

Testowanie czujników O2 na stole warsztatowym.
Użyj woltomierza DC o wysokiej impedancji, jak powyżej. Zamocuj czujnik w imadle lub użyj szczypiec lub imadła, aby go przytrzymać. Przymocuj ujemny przewód woltomierza do obudowy, a dodatni do przewodu wyjściowego. Użyj palnika propanowego ustawionego na wysoką wartość i wewnętrznej niebieskiej końcówki płomienia, aby podgrzać karbowany lub perforowany obszar czujnika. Powinieneś zobaczyć napięcie stałe co najmniej 0,6 w ciągu 20 sekund. Jeśli nie, najprawdopodobniej przyczyną jest wewnętrzny obwód otwarty lub zabrudzenie przewodu. Jeśli OK, wyjmij z płomienia. Powinieneś zobaczyć spadek do poniżej 0,1 wolta w ciągu 4 sekund. Jeśli nie, prawdopodobnie zabrudzony silikonem. Jeśli nadal OK, podgrzewaj przez dwie pełne minuty i obserwuj spadki napięcia. Czasami wewnętrzne połączenia otworzą się pod wpływem ciepła. To samo co luźny drut i jest awarią. Jeśli czujnik jest w porządku w tym momencie i szybko przełącza się z wysokiego na niski, gdy poruszasz płomieniem, czujnik jest dobry. Pamiętaj, że dobry lub zły jest względny, a wtrysk paliwa do portu wymaga szybszych informacji niż systemy gaźnikowe.

KAŻDY czujnik O2, który generuje 0,9 V lub więcej po podgrzaniu, pokazuje 0,1 V lub mniej w ciągu jednej sekundy po usunięciu płomienia ORAZ przechodzi dwuminutowy test cieplny, jest dobry niezależnie od wieku. Wymieniając czujnik, nie przegap okazji, aby użyć powyższego testu na zamienniku. To skalibruje Twoje umiejętności oceny i zaoszczędzi pieniądze w przyszłości. Prawie zawsze nie ma korzyści z wymiany czujnika tlenu, który przejdzie test w pierwszym wierszu tego akapitu.

Nie mogę odpowiedzieć, czy motocykl jest w porządku, aby działał bogato, lepiej niż uruchamianie go w każdym razie :)

A takze cytujesz w dolarach, ale podpis mówi, że jesteś w Austrii.

Szukałem czujników O2 i wydają się być niedostępne w Wielkiej Brytanii i Europie, wszędzie, gdzie szukałem.
Dziękuję za szczegółową odpowiedź!
Jeśli czujnik O2 jest rzeczywiście uszkodzony, po prostu zleciłem jego wymianę przez BMW, wolę mieć gwarancję, aby być bezpiecznym. W tej chwili szukam warsztatu z urządzeniem GS911, aby sprawdzić czujnik, ponieważ Dealer jest zasadniczo zarezerwowany do końca maja.
I tak, zwykle cytuję wszystko w dolarach i używam mil zamiast kilometrów, ponieważ wydaje się, że duża część forum pochodzi z USA, więc staram się zachować to międzynarodowo ;)
 
#27 ·
Mam kumpla z tym samym motocyklem i tłumikiem. On również usunął przegrodę. Poproszę go, żeby dobrze się przejechał i to sprawdził. Miał też problem z paliwem, który powodował, że silnik na ułamek sekundy gasł przy około 5 tys. obr./min. Działo się to tylko wtedy, gdy dodawało się gazu. Jazda ze stałą prędkością obrotową - bez problemów. BMW nie mogło rozgryźć, co się dzieje, więc po prostu wszystko wymienili. Oczywiście dużym kosztem.
 
#31 ·
Najgorsze, co może się zdarzyć, to rozpadnięcie się twojego kota na kawałki. Prawdopodobnie będziesz musiał go wybić z silnikowej strony tłumika. Jeśli tak się stanie, zauważysz spadek mocy, ponieważ rozpadające się kawałki zatkają resztę kata. Prawdopodobnie nie ma się czym martwić, jeśli jeździsz tak przez tak duży dystans, ale żebyś wiedział.
 
#32 ·
Szybka aktualizacja, właśnie zawiozłem go dzisiaj do warsztatu mechanicznego BMW w pobliżu i został sprawdzony elektronicznie. Wygląda na to, że nie ma żadnych usterek czujników, mechanik powiedział mi, żebym się zbytnio tym nie przejmował. Powiedział, że jedyne (rozsądne) co pozostało do zrobienia, to zawieźć go do serwisu i zainstalować nową wersję oprogramowania, ponieważ z głowy powiedział, że myśli, że jest nowsza (moja jest z 2018 roku iirc) i może to zresetowanie rozwiąże mój problem.
 
#33 ·
Jeśli ktoś natknie się na ten post, myślę, że rozwiązałem mój problem. Nie jestem w 100% pewien, ale myślę, że to było paliwo, które wlałem. Użyłem "Super", czyli ROZ 95 z E10, od czasu do czasu napełniam zbiornik paliwem Premium (ROZ 98/100, E5) i ostatnio zauważyłem, że na zbiorniku premium mój katalizator nie świecił. Może dlatego, że to model '09, a paliwo E10 zostało wprowadzone pod koniec 2010 roku, więc mogę sobie wyobrazić, że motocykl nie był przeznaczony do tego paliwa. W instrukcji obsługi jest napisane, że 95+ jest w porządku, ale zakładam, że nie wzięli pod uwagę E10, ale raczej E5. Myślę, że od teraz po prostu będę płacił premię za premium.
 
#34 ·
W przypadku gdyby ktoś natknął się na ten post, myślę, że rozwiązałem swój problem. Nie jestem w 100% pewien, ale myślę, że to było paliwo, które wlałem. Używałem "Super", czyli ROZ 95 z E10, od czasu do czasu tankuję Premium (ROZ 98/100, E5) i ostatnio zauważyłem, że na pełnym baku premium mój katalizator nie świecił. Może dlatego, że to model '09, a paliwo E10 wprowadzono pod koniec 2010 roku, więc mogę sobie wyobrazić, że motocykl nie był przeznaczony do tego paliwa. W instrukcji obsługi napisano, że 95+ jest w porządku, ale zakładam, że nie wzięli pod uwagę E10, ale raczej E5. Myślę, że od teraz będę po prostu płacił premię za premium
Czy masz narzędzie diagnostyczne, które pozwala odczytać iterację oprogramowania w ecu?
Nie sądzę, żeby mój kiedykolwiek został zaktualizowany z fabryki i kto wie, może moja rura wydechowa świeci się na czerwono w pewnych warunkach. Nigdy nie pomyślałem, żeby spojrzeć na rurę wydechową po zatrzymaniu.

Staram się również kupować paliwo, które rzekomo nie zawiera etanolu. Shell premium sumthin sumthin, chyba że jestem w potrzebie.