BMW K1200, K1300, and K1600 Forum banner

Handleidingen

233 views 9 replies 6 participants last post by  Corkboy  
#1 ·
Twee maanden geleden kocht ik een '07 K1200S en deze had verschillende kleine problemen, maar met hulp van dit forum heb ik "de meeste" opgelost en heb de motor eindelijk geregistreerd en op de weg. Ik heb nog steeds de gele waarschuwingslampjes en de LAMPR!-lampjes branden (zie foto), ook al werken ALLE lampen perfect?!?!
Ik heb net een '07 K1200S gekocht, en deze heeft ook verschillende problemen, de belangrijkste zijn een scheur in de radiateur-header tank aan de zijkant van de thermostaatbehuizing (die ik ga proberen te repareren met plastic lassen, of vervangen als dat het niet oplost) en een lichte misser in de motor (ik vervang eerst de bougies, en ga dan verder, als dat het niet oplost).
Ik vroeg me af of er ergens een GRATIS werkplaatshandboek te downloaden is voor beide modellen?
Groeten.
Beno

Attachments

#2 ·
Je kunt niet zomaar een gratis exemplaar van de werkplaatshandleiding krijgen. Het was alleen op cd verkrijgbaar. Misschien kun je een tweedehands cd krijgen, of iemand in OZ die een kopie voor je brandt (niet dat ik dat aanbeveel (hoest, hoest)). Jammer dat je niet vorige week hebt gevraagd, want mijn broer is gisteren net teruggegaan naar Melbourne.
Evenzo zou het mogelijk zijn, afhankelijk van uw IT-kennis, om een schijf te "mounten" om de cd na te bootsen, met een iso van de cd.

Als je bekend bent met het mounten van ISO's, laat het me weten via een DM

#4 ·
Je kunt geen gratis exemplaar van het werkplaatshandboek krijgen. Het was alleen op cd verkrijgbaar. Je zou misschien een tweedehands cd kunnen krijgen, of iemand in OZ die er een kopie van voor je brandt (niet dat ik dat aanbeveel (hoest, hoest)). Jammer dat je vorige week niet hebt gevraagd, want mijn broer is gisteren teruggegaan naar Melbourne.
Op dezelfde manier zou het mogelijk zijn, afhankelijk van je IT-kennis, om een schijf te "mounten" om de cd na te bootsen, met een iso van de cd.

Als je bekend bent met het mounten van ISO's, laat het me weten via een DM.

En over je Lampr!-bericht, als je zeker weet dat alle lampen werken, inclusief zij-/parkeerlichten, heb je dan LED-lampen vervangen of geĂŻnstalleerd? Deze kunnen een lage weerstand hebben, waardoor de motorfiets denkt dat een lamp is doorgebrand.
Bedankt voor het antwoord. Ik ben BIJNA computergeletterd, dus dat is allemaal te veel voor me. Ik heb wel LED-knipperlichten aan de achterkant geplaatst, maar ze knipperden te snel, dus heb ik er andere op gezet (niet OEM maar gloeitype met hetzelfde wattage). Moet er iets opnieuw worden ingesteld?

#3 · (Edited)
Probeer een nieuwe lamp in het remlicht te vervangen.

verwijderen en vervangen van de radiator:

Attachments

#5 ·
De LED-leveranciers liegen. De meeste werken niet met de BMW-computer die lampdetectie heeft gefaald zonder een bijbehorende weerstand. Als u wat tijd besteedt aan het zoeken naar LED-lampen op het forum, vindt u er misschien een die werkt.

#6 ·
Wat betreft LED's, probeer Stedi.com.au, de meeste van hun spullen zijn volledig canbus-compatibel.

Wat koelmiddel betreft, Penrite blue werkt erg goed, in mijn GT al meer dan 18 maanden, de digitale temperatuurindicator komt op de weg nooit verder dan 1,5 balkjes, 2,0 in druk verkeer als de ventilator aangaat.

#7 ·
Is er in GS911 of Motoscan een optie om de gevoeligheid van de CANBus aan te passen aan LED-verlichting met hun lagere stroomverbruik om LAMPF/LAMPR-fouten te voorkomen?

Ik weet niet zeker of dit van toepassing is op uw specifieke motorfiets of dat het zou werken, maar ik weet zeker dat ik de optie ergens heb gezien.

-=Glyn=-

#8 ·
Is er een optie in GS911 of Motoscan om de gevoeligheid van de CANBus aan te passen aan LED-lampen met hun lagere stroomverbruik om LAMPF/LAMPR-fouten te voorkomen?

Weet niet zeker of dit van toepassing is op uw specifieke fiets of dat het zou werken, maar ik weet zeker dat ik de optie ergens heb gezien.

-=Glyn=-
Hoi Glyn, nooit een Motoscan- of GS911-instelling gevonden waarmee je aanpassing kunt doen voor LED-voorlampen (K12R) en God weet dat ik het geprobeerd heb.