BMW K1200, K1300, and K1600 Forum banner
21 - 25 of 25 Posts
Het barsten van de originele aluminium flenzen werd (volgens een BMWNA technisch vertegenwoordiger met wie ik informeel sprak op een dealervergadering) toegeschreven aan het te vast aandraaien van de T50 Torx wielbouten en het remschijf montagegebied - toch hadden ze niet mogen barsten.
Dat excuus was een poging van BMW om zich uit hun verantwoordelijkheden te redden door de klant de schuld te geven, zoals ze dat wel vaker doen. Ik was nauwgezet in het aandraaien van de achterwielbouten met 60 Nm, maar toch ontwikkelde de flens scheuren bij alle 6 gaten.

Nou, net geverifieerd met de vertrouwde magneet en de vriendelijk verstrekte foto's dat mijn 09GT inderdaad de latere stalen eindoverbrengingsflens geïnstalleerd heeft.

Bedankt voor dit geweldige forum en het delen van kennis.

Dat excuus was een poging van BMW om zich onder hun verantwoordelijkheden uit te wurmen door de klant de schuld te geven, zoals ze dat wel vaker doen. Ik heb de wielbouten achter nauwgezet met 60 Nm vastgezet, maar toch ontwikkelde de flens scheuren bij alle 5 de gaten.
Klant? Dat woord heb ik niet gebruikt.

Ik heb goedbetaalde monteurs in dealers, die haast hebben, een 14-inch wringijzer op die kleine schroef zien slingeren. Verdomme de momentsleutel, volle kracht vooruit.

21 - 25 of 25 Posts