BMW K1200, K1300, and K1600 Forum banner
21 - 25 of 25 Posts
Najczęstsze pękanie oryginalnych aluminiowych kołnierzy przypisywano (według przedstawiciela technicznego BMWNA, z którym rozmawiałem nieoficjalnie na spotkaniu dealerów) nadmiernemu dokręceniu śrub kół T50 Torx i obszaru mocowania tarczy hamulcowej - mimo to nie powinny były pękać.
Ta wymówka była próbą BMW wykręcenia się z odpowiedzialności poprzez obwinianie klienta, tak jak to zwykle robią. Skrupulatnie dokręcałem tylne śruby koła momentem 60 Nm, ale mimo to kołnierz pękł przy wszystkich 6 otworach.
 
Absolutnie, niemiecka inżynieria nigdy nie może być błędna. (chociaż większość z niej jest dobra)
 
Cóż, właśnie sprawdziłem za pomocą niezawodnego magnesu i zdjęć udostępnionych przez uprzejmość, że mój 09GT faktycznie ma zainstalowany późniejszy stalowy kołnierz przekładni głównej.

Dzięki za to wspaniałe forum i dzielenie się wiedzą.
 
To wymówka była próbą BMW wykręcenia się z odpowiedzialności poprzez obwinianie klienta, tak jak to zwykle robią. Skrupulatnie dokręciłem śruby tylnego koła momentem 60 Nm, ale mimo to w kołnierzu pojawiły się pęknięcia przy wszystkich 5 otworach.
Klient? Nie użyłem tego słowa.

Obserwowałem dobrze opłacanych techników w salonach, którzy się spieszą, machając 14-calowym kluczem na tę drobną śrubę. Cholera, klucz dynamometryczny, pełna naprzód.
 
21 - 25 of 25 Posts